:szeroki_usmiech
Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie
Zwiń
X
-
Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie
Witam serdecznie,
czeka mnie dość dłuuuuga trasa i zastanawiam się jaka prędkość będzie najbardziej optymalna dla Octavi Tour 1,6 (2010)? Samochód załadowany, klima, 2 osoby na pokładzie i jazda na LPG.... czasu wystarczająco ;-) Jakie są Wasze obserwacje?
Northwestwww.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)
-
-
100 - 120
A tak na poważnie - co znaczy optymalna?
- min zużycie paliwa
- max czasowo dojazd?
ja jeżdżę 1.6 bez gazu i nie myślę.
Dzisiaj jechałem (wywoziłem żonę i synka na wieś), zona jechała za mną swoją Polówką (dopiero zdała prawko i uczy się) - do 90.
Sam bym tę trasę pokonał do 140.
Na polskiej A1 jechałem 180.
Normalnie po polskich drogach jeżdżę do 150 (z wyjątkiem autostrad).
Na wakacje na A, SLO, HR i SK autostradach trzymam max 150 (mandaty).
Ale jak wracałem z BiH do HR na kolację (żeby zdążyć) - przez 200 km grzałem po autostradzie 160 - 180.
Wybierz sobie średnią.
Jedź tak, jak Ci sie wydaje, że dobrze jedziesz. Autko ma służyć Tobie, a nie odwrotnie. Ty masz tylko o nie dbać.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoSam bym tę trasę pokonał do 140.
Na polskiej A1 jechałem 180.
Normalnie po polskich drogach jeżdżę do 150 (z wyjątkiem autostrad).
Na wakacje na A, SLO, HR i SK autostradach trzymam max 150 (mandaty).
Ale jak wracałem z BiH do HR na kolację (żeby zdążyć) - przez 200 km grzałem po autostradzie 160 - 180.
Do autora wątku - auto podobno pali najmniej przy prędkości 70 km/h :-) Moim zdaniem optmalna prędkość na polskich drogach to około 100 km/h - jadąc wolniej będziesz stale wyprzedzany, a to też nie jest zbyt bezpieczne.
Komentarz
-
-
Nie wiem gdzie koledzy mieszkają ale prędkość przelotowa na głównych drogach dużych miast to 100-120km/h... więc już tak nie naciskajcie że on jest zabójcą...
A wracając do tematu - jedź z taką prędkością przy jakiej czujesz się pewnie.
ps. Polecam książkę "Prędkość Bezpieczna" Sobiesława Zasady
Komentarz
-
-
Re: Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie
Zamieszczone przez northwestWitam serdecznie,
czeka mnie dość dłuuuuga trasa i zastanawiam się jaka prędkość będzie najbardziej optymalna dla Octavi Tour 1,6 (2010)? Samochód załadowany, klima, 2 osoby na pokładzie i jazda na LPG.... czasu wystarczająco ;-)
Komentarz
-
-
to wiem... zastanawialem się tylko przy jakiej "rozsądnej" prędkości autko jedzie optymalnie, nie za dużo pali itpwww.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnNie traktuj tego jako zaczepki, ale pędzisz jak na złamanie karkuZamieszczone przez marektbgŻebyś tylko nikogo nie zabił...
140 - 150 po naszych drogach nie zawsze i nie wszędzie. Wszystko zależy od warunków (ruch, pogoda, stan drogi!!! i moje samopoczucie). Nawet jak jadę szybko zawsze zwalniam na graniczeniach i w miejscowościach, natomiast często widzę, jak ludzie wtedy nawet nie zdejmują nogi z gazu. Przeturlałem już 360.000 km - ponad, nie licząc służbówek. Jak do tej pory bezpiecznie.
northwest,
tak jak napisał t271828,
Zamieszczone przez t271828Jedz tak zebys Ty i pasazerowie czuli sie maksymalnie komfortowo. Jesli zmeczy Cie zbyt powolna jazda przyspiesz, jesli bedzie zbyt glosno zwolnij etc.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Oszędna, a także i bezpieczna jazda jest zawsze przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego. Np. dla silnika benzynowego 2.0 jest to 2400 obr/min, i wtedy na 5 biegu jest 90 km/h. Moim zdaniem, dla tego silnika optymalna prędkość 80÷110 km/h. Podobnie chyba będzie i dla sinika 1,6. Obroty chyba będą nieco większe.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wb-sojak jeździłem O1 1,6 to optymalnie się prowadził tak przy 160 - 180 Cichutko spokojna jazda nie za dużo palił... polecam
to znaczy jak, pewniej niż przy 120?
oszczędniej?
zdrowiej dla silnika?
bezpieczniej?
ciszej?
czy na czym ta optymalność jechania z prędkością prawie maksymalną polega?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
troche dziwne pytanie bo przecież v zależy od drogi, natezenia ruchu, pogody i .....
ja mam 1.9tdi po polskich drogach jeżdżę do 140 przewaznie jednak 120 na autostradach hm...180...to byl max
jestem w Niemczech tu sa dobre drogi i ja uzywam glownie autostrad wiec jak juz sie auto nagrzeje wciskam 140-150 to normalna przelotowa predkosc. By jechac trzeba miec po czym a w Polsce po waskichi dziurawych drogach ja jezdze po woli bo przeciez i niewiadomo co tam oe za zakretem stac czy ktos na droge nie wyjdzie i czy nie ma dziur... b to i auta szkoda i paliwa a przedewszystkim zycia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbZeby paliła "mało" to do 3 tys obr. (100 km/h) pozniej jak juz jedzie sie na wysokich obrotach to nie ma roznicy i tak duzo pali i tak duzo
te 3-3,5tys to są chyba dobre obrotysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
(silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.
stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)
wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
pozdrawiamkazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rssdawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
(silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.
stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)
wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
pozdrawiam
na pewno jazda na maksymalnym momencie jest najbardziej korzystna dla silnika, ale z tym spalaniem to już chyba nie bardzo :roll:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz